ATUAÇÃO DO ENFERMEIRO EM SÍTIO DE CATETERES VENOSOS: UMA REVISÃO INTEGRATIVA
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2023v21i4.3797Abstract
The devices used in venous access are becoming more and more common in patients, for the infusion of large volumes of solutions, with the aim of keeping the patient hemodynamically stable, nursing acts in the context of sustaining the effectiveness in the treatment and quality of care provided with based on scientific evidence. The present study aims to seek information for assistance in the face of the incidence of infections and the factors that lead to the occurrence of complications in venous sites, these with strategic destinations with important implementation actions in the same way for the production of knowledge in evidence-based practices. in nursing care. This is an integrative review in the area of venous catheters, to improve the identification of factors that lead to these intercurrences in catheters, seeking to highlight interventional nursing measures as a prophylactic measure. In Intensive Care Units, infection rates are due to the patient being exposed to various therapies, which mostly comprise therapeutically invading the patient with the use of catheters. negative and fungal infections, health-related infections, are important and aggravating factors for the public of hospital patients, as they directly interfere with the length of stay, hospital costs and morbidity and mortality, the nurse's performance permeates in a holistic, managerial, humane way and with a look accentuated clinic. It was observed that a large proportion of short-term catheter infections remained, the evidence-based interventions implemented in the bundles act positively in reducing infections when well implemented and treating the professional's role in health education and training with the team attributing global care .
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).