DIAGNÓSTICO MÉDICO DE TRANSTORNO E DÉFICIT DE ATENÇÃO E HIPERATIVIDADE (TDAH): LACUNAS E DESAFIOS
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2023v21i4.3824Abstract
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a condition that constitutes the group of neurodevelopmental disorders and is characterized by inattention, disorganization and/or hyperactivity/impulsivity at levels that are harmful to the patient. The diagnosis of ADHD is predominantly clinical, despite the existence of non-specific clinical and radiological signs and is confirmed from clinical data, associated with an anamnesis and following the diagnostic criteria of the ICD10 and DSM-V manuals, making the current criteria susceptible to subjectivity. clinic of the professional look. Due to the notorious growth of ADHD diagnoses and the notorious growth of the introduction of drug therapy with Methylphenidate, doubts have been raised about the diagnostic criteria for ADHD, questioning an ancestry in cases of “overdiagnosis”. The study in question had as main objectives to deepen the scientific knowledge about ADHD, discussing the diagnostic methods currently available and their potential deficiencies and gaps, making a reflection on the complicating factors in the execution of the diagnosis with precision.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).