NURSE FOLLOW-UP OF PATIENTS WITH MULTIPLE SCLEROSIS: TRANSFORMING CARE
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2023v21i4.3832Abstract
Objective: To observe and analyze knowledge regarding the monitoring of nurses in the care of patients with an active diagnosis of Multiple Sclerosis. Methods: This is a qualitative, descriptive approach, based on an integrative research. A time cut between 2013 and 2023 was used, performing a search in the VHL database, based on health descriptors, Multiple Sclerosis, Nursing Care, Health Promotion, Nursing Process. Results: 09 articles were found, where it was formalized for the creation of the work. However, it is evident that Multiple Sclerosis has become a disease, whose professional nurse has to become active in the promotion and evolution of care, since he has technical-scientific knowledge that makes him capable of evolving in terms of continuity of treatment as a form of humanization. Conclusion: However, we observed that the professional nurse becomes increasingly guiding the quality of care provided to patients with Multiple Sclerosis, so that the evolution, promotion and continuity, extends to family members, who will also provide the desired assistance.
Keywords: Multiple Sclerosis, Nursing Care, Health Promotion, Nursing Process.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).