EDUCAÇÃO EM SAÚDE NO COMBATE AO SEDENTARISMO
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2023v21i5.4081Abstract
A sedentary lifestyle is a serious problem in global public health, also occurring widely in Brazil. Objective: To highlight the role of the nursing professional in combating a sedentary lifestyle, as well as to highlight health education programs that contribute to reducing a sedentary lifestyle; finally, the work also aimed to understand health education practices to combat a sedentary lifestyle in public services . Method: The research was carried out through a qualitative-exploratory bibliographic review based on the journals SCIELO, LILACS and BVS, with a time frame of 2018-2023. Results: 148 publications were found, which underwent methodological filtering, reaching a total of 8 publications included, in which discussion topics were developed based on the selected authors. Conclusion: Finally, it was concluded that the role of nursing professionals in health education in combating a sedentary lifestyle plays a vital role in the prevention and control of chronic diseases related to a sedentary lifestyle, after all it is through access to information and evidence-based practices, they empower individuals and communities to make informed decisions about their health and implement positive changes in their lives.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).