HEALTH IN SCHOOLS: THE IMPORTANCE OF ONE HEALTH IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2024v22i1.4088Abstract
One Health consists of collective thinking that is inseparable from environmental, human and animal health, aiming to promote the well-being and harmony of all. This project aimed to bring this concept in a playful and realistic way to fifth-grade students from municipal schools in the municipality of Campo Magro-Paraná, aiming to increase knowledge about the responsible custody of dogs and cats, recycling, prevention of zoonoses and personal and food hygiene to the students contemplated in the project and enjoy the school environment, known as an important center for citizen development, to make children aware of the need to preserve nature and other forms of life, aiming at a dignified and sustainable future. The results obtained through the application of a questionnaire before and after the educational action showed that there was an increase in positive responses, which highlights the applicability of these activities as a way to stimulate, through early childhood education, prevention and health promotion. Thus, the positivity of carrying out educational projects of this kind is highlighted, however, it is understood the need to have continuing education, especially on topics that have direct interference in the population covered, so that effective changes can be applied and observed in the community as a whole.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).