PERSPECTIVA DE INDIVÍDUOS QUE USUFRUEM DO ATENDIMENTO ODONTOLÓGICO GRATUITO: O BENEFÍCIO DA ODONTOLOGIA ESTUDANTIL PARA A COMUNIDADE
DOI:
https://doi.org/10.21576/pensaracadmico.2024v22i2.4157Abstract
The free dental care currently offered by the undergraduate schools has brought benefits to the population in need of specialized care, as well as provided basic knowledge of practical understanding and ideals based on the foundations and guidelines of the Sistema Único de Saúde (SUS). The study was aimed at obtaining the perspective of the users as to the student care of a dental clinic in an Educational Institution. The study was carried out with the application of 100 questionnaires, previously authorized by patients after reading the Terms of Free and Informed Consent (TCLE). The questionnaire presented questions aimed at the level of satisfaction of the individual with regard to the treatment offered by the students of the Dentistry course in the clinic, and other questions such as age, gender, socio-economic profile, oral hygiene habits and access to dental treatment. The data were tabulated and analyzed, and the results obtained showed that 71% of respondents are very satisfied and 28% are satisfied with the overall care; 97% believe that clinical care brings benefits to the community. It was concluded that the majority of patients attending the clinic rated the teaching and student care as good or excellent and that the working environment was pleasant, being satisfied with the treatment, which was considered beneficial to the community.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pensar Acadêmico

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam na Revista Pensar Acadêmico concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution por 2 anos após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).